VRG S.A. w skrócie

 

VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r.

Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest ona właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK.  Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim).

Obecne oblicze Grupy Kapitałowej VRG S.A. ukształtowane zostało w wyniku intensywnego procesu fuzji, przejęć i restrukturyzacji, dokonanego w ciągu ostatnich lat. VRG S.A. nabywała i tworzyła nowe marki odzieżowe, odnowiła wizerunek najbardziej rozpoznawalnych marek własnych oraz wzmocniła swoją pozycję rynkową perspektywicznym segmentem jubilerskim. Proces rozwoju obejmował połączenie ze spółką giełdową Wólczanka S.A. w 2006 r., uzyskanie kontroli nad spółka giełdową W.KRUK S.A. z siedzibą w Poznaniu, a pośrednio nad DCG S.A. w 2008 r. oraz formalne połączenie przez przejęcie majątku W.KRUK S.A. z siedzibą w Poznaniu w grudniu 2008 r., a następnie wyodrębnienie działalności jubilerskiej do spółki zależnej W.KRUK S.A. z siedzibą w Krakowie poprzez aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Ostatnim jak dotychczas etapem tej strategii była fuzja z giełdową spółką Bytom S.A. dokonana formalnie w listopadzie 2018 r. W efekcie tych intensywnych działań VRG S.A. zbudowała grupę kapitałową skupiającą znane polskie marki działające na rynku mody, biżuterii i towarów luksusowych.

Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym. W obliczu spadku przychodów z eksportu przerobowego spowodowanego odchodzeniem zleceniodawców z Europy Zachodniej na bardziej konkurencyjne rynki krajów Dalekiego Wschodu, własny potencjał produkcyjny grupy kapitałowej VRG S.A. jest stopniowo ograniczany w celu jego dostosowania do istniejących możliwości sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym. Działalność produkcyjna jest przenoszona do innych wyspecjalizowanych podmiotów krajowych i zagranicznych, nie powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z VRG S.A.

VRG S.A. od lat dynamicznie rozwija własną sieć sprzedaży detalicznej. Aktualnie liczy ona 438 salonów o łącznej powierzchni sprzedażowej liczącej 35,2 tys. m2 (w tym między innymi: 144 salonów marki Vistula, 121 salonów marki Bytom, 126 salonów marki W.KRUK, 137 salonów marki Wólczanka oraz 31 salonów marki Deni Cler Milano).

Dominująca działalność operacyjna grupy kapitałowej VRG S.A. związana jest aktualnie z rozwojem następujących marek:

  • Vistula – na rynku polskim od 1967 roku, life-stylowa moda męska obejmująca także klasyczną kolekcję krawiecką submarki Lantier oraz kolekcję submarki Vistula Red będącej odbiciem najnowszych trendów w modzie.
  • Bytom – marka istniejąca na rynku polskim od 1945 roku, oferująca kolekcje mody męskiej.
  • Wólczanka – marka istniejącą od 1948 roku, występuje na rynku jako butik z ofertą koszul męskich, w tym także ekskluzywnej linii submarki Lambert.
  • W.KRUK – marka reprezentująca tradycyjne jubilerstwo o rodowodzie sięgającym 1840 roku. Oferta marki W.KRUK obejmuje biżuterię oraz zegarki światowych szwajcarskich marek, między innymi: Rolex, IWC, Breitling, Omega, Tag Heuer.
  • Deni Cler Milano – marka wywodząca się z Mediolanu, zarządzana przez spółkę zależną DCG S.A., oferująca luksusową odzież dla kobiet.