Aktualności

Grupa VRG stawia na total look i rozwija casual – asortyment marek na sezon wiosna-lato

 

Kraków, 24 marca 2021 r. VRG rozwija ofertę w kierunku total look i smart casual. Firma odpowiada na aktualne trendy, nie zapominając o modzie formalnej. Grupa wchodzi w sezon wiosna-lato z kolekcjami o bardzo szerokim i różnorodnym asortymencie. Marki odzieżowe obok atrakcyjnego wzornictwa stawiają tradycyjnie na jakościowe materiały. W. KRUK proponuje autorską kolekcję biżuterii oraz wiosenne akcesoria, w tym nowe modele luksusowych zegarków.

Oferta odzieżowych marek VRG na wiosnę i lato łączy elementy mody formalnej, stanowiącej DNA grupy, z kolejnymi nowościami w segmencie casual odpowiadającymi na bieżące wymagania rynku. Kolekcje dostępne są w całości w sklepach online oraz czekają na klientów w salonach stacjonarnych, które zostaną ponownie otwarte po zakończeniu lock-downu.

– Wiosna w VRG to kwintesencja „total look” w asortymencie. Nasze marki: Vistula, Bytom i Wólczanka oferują kompleksową ofertę, m.in. t-shirty, jeansy, sportowe kurtki, sukienki, bluzy, a nawet stroje kąpielowe i klapki. Nie rezygnujemy przy tym z naszych flagowych produktów: garniturów, marynarek i koszul. Wiemy, że na rynku zawsze będzie miejsce dla eleganckich, jakościowych kolekcji mody męskiej i damskiej, szytych z poszanowaniem sztuki krawieckiej, z najlepszej jakości materiałów naturalnych – mówi Andrzej Jaworski, prezes VRG SA.

Jak podkreśla Radosław Jakociuk, wiceprezes VRG odpowiedzialny za działalność operacyjną i piony marek, rok handlu w otoczeniu COVID-19 przyspieszył w VRG zmiany asortymentowe, które spółka zainicjowała kilka lat temu. Skokowo urósł udział sprzedaży online Grupy.

– W branży modowej nie ma innej strategii, niż być na bieżąco z trendami i wyprzedzać oczekiwania konsumentów. Dlatego od kilku lat nieustannie wprowadzamy w naszej ofercie nowości, konsekwentnie rozszerzając asortyment. Pandemia tylko przyspieszyła zmiany, które są długofalowe i wynikają ze zmiany postrzegania mody. Od kilku lat widzimy bardzo silne trendy na ulicach największych europejskich miast: unisex, athleisure, oversize. Idziemy za tymi zmianami, pamiętając zawsze o jakościowym formalu – podkreśla Jakociuk.

Najwięcej nowego asortymentu zobaczymy w Wólczance, dla której sezon wiosna-lato 2021 będzie przełomowy w historii marki, dzięki przygotowaniu pełnej kolekcji „total look” dla niego i dla niej. Rozwój oferty o kolekcję dla pań kontynuuje również Vistula, w ramach linii Vistula Red. W segmencie jubilerskim pojawi się kilka nowości, w tym autorska kolekcja biżuterii i dodatki, okulary przeciwsłoneczne, torebki i chusty.

Grupa przygotowuje na pierwsze półrocze kilka premier. Wiosną w Krakowie otwarty zostanie pierwszy wielkoformatowy salon Wólczanki, w nowym koncepcie. Da on marce możliwość prezentacji znacznie poszerzonego asortymentu, z którym wchodzi ona w najnowszy sezon.

VRG operuje na łącznej powierzchni handlowej 53,0 tys. m2. Około ¼ sprzedaży marek grupy realizowana jest przez kanał online.

 

W kolekcji wiosna-lato 2021 w marce Vistula zwiększono udział propozycji casualowych. Nie zabraknie także garniturów, marynarek czy koszul w wydaniu formalnym. Marka przygotowała też propozycje asortymentu z myślą o kobietach. Kolekcje cechuje użycie najwyższej jakości tkanin i materiałów: specjalnie wyselekcjonowanej bawełny i wełny.

Inspirowana krajobrazem i kolorami pustyni kolekcja kapsułowa Safari bogata jest w produkty klasyczne, jak marynarki, garnitury, koszule czy swetry w kolorach zbliżonych do palety ziemi. Klienci znajdą w niej także liczne propozycje casualowych kurtek, spodni, bluz czy t-shirtów z wyraźnym, charakterystycznym dla linii motywem graficznym. Kolejną propozycją jest linia Monogram - wśród produktów z widoczną literą V dostępne są bluzy, t-shirty, spodnie, kurtki.

Vistula Move to linia dla aktywnych. W sezonie wiosna-lato 2021 podzielona została na dwie odsłony: minimalistyczną, na którą składają się t-shirty, bluzy, kurtki, spodnie oraz odważna w kolorze i nadruku kapsuła DIGITAL CROWD - inspirowana grafiką z cyfrowym rozmytym tłumem.

W Vistula Red oferta casual jest bardziej modowa, natomiast oferta formalna mniej oficjalna. Część produktów zaprojektowana jest w analogicznych wzorach dla kobiet i mężczyzn. W tym sezonie rozszerzono także ofertę damską. Kolekcja podzielona jest na dwie kapsuły: TIE DYE, czyli produkty barwione na jeden lub dwa kolory. Głównie są to dzianiny – bluzy, t-shirty, polo, swetry, ale także kurtki i koszule. Kolekcję VISTULA RED stanowią również bluzy, t-shirty, spodnie i szorty dresowe z graficznym znakiem R. Dopełnieniem nowości w sezonie wiosna-lato 2021 jest rozbudowana oferta modnych akcesoriów.

Od kilku lat BYTOM konsekwentnie buduje swoją wizję smart casualu. Najnowsza propozycja marki jest kontynuacją stylistyki RETRO FUTURE. Twórcy kolekcji przenieśli wzory tkanin z minionych lat tak, by przedstawić je we współczesnym krawieckim wydaniu.

Kolekcja nawiązuje do lat 80., jednocześnie utrzymana została stylistyka charakterystyczna dla współczesnych trendów. Autorem kampanii prezentującej kolekcję jest Stanisław Boniecki. Na potrzeby promocji najnowszego sezonu marki powstał także film w stylu vintage, w reżyserii Marcina Morawickiego. Stylizacje proponowane na sezon wiosna-lato 2021 są pełne eklektycznych połączeń – styl formalny przeplata się z casualem.

W kolekcji ważne miejsce zajmują marynarki. Wszystkie wykonane są z wysokiej jakości bawełny bądź mieszanek z wełną lub lnem. W kolekcji wiosna-lato 2021 BYTOM rozszerza swoją ofertę jeansową, prezentując spodnie oraz marynarkę i kurtkę o kroju katany. Pojawią się także kurtki wiatrówki oraz płaszcze. Zupełną nowością w kolekcji są motywy hawajskie, wzory kwiatowe i abstrakcyjne na koszulach.

W letniej odsłonie linii MONOGRAM t-shirty, dresy, szorty i kąpielówki pojawiają się w kontrastowych barwach.

W BYTOM znajdziemy również kolekcje kapsułowe – WITKACY czy DON PEDRO. Pierwsza z nich to zamieszczona na oversize’owych bluzach i t-shirtach reedycja twórczości Stanisława Ignacego Witkiewicza, do której inspiracją stały się portrety wykonane techniką pasteli oraz nowatorskie na tamte czasy – autoportrety zdjęciowe. Na letnią odsłonę kolekcji kapsułowej DON PEDRO składają się nowe grafiki kultowej postaci Don Pedro w delikatnych odcieniach błękitów, khaki, szarości i złamanej bieli. W ramach limitowanej kolekcji w sklepach BYTOM pojawią się też wiosną t-shirty z grafikami autorstwa artystów polskiej szkoły plakatu.

Wólczanka proponuje wiosną prawdziwy total look dla niej i dla niego – ponadczasowe ubrania, które będą aktualne przez lata, zestawione z sezonowymi trendami, tworzą modne, pełne charakteru stylizacje. Wólczanka łączy tradycję z nowoczesnym designem, doświadczenie z pasją i kreatywnością. Marka zaspokaja potrzeby swoich klientów od dekad a teraz otwiera kolejny etap tej historii.

Sezon wiosna-lato 2021 Wólczanka rozpoczyna kolekcją inspirowaną stylem marynistycznym, zbudowaną wokół klasycznego, dobrze znanego połączenia kolorystycznego. Biel, czerwień, granat i błękit w Marinie naturalnie przenoszą nas w miejsca, gdzie szumią fale, wieje przyjemny wiatr i zawsze świeci słońce. Kolekcja Marina to wygodne t-shirty, polówki, bluzy i spodnie z naturalnych tkanin, koszule z nadrukami nawiązujące do tematyki marynistycznej –  w muszle, kotwice oraz nieodzowne, charakterystyczne pasy. Przyjemne bawełniane swetry, wygodne sukienki, krótkie spodenki ale również swobodne marynarki, dodające odrobinę elegancji letnim stylizacjom. Kolejna część kolekcji opiera się na letnich pastelach, w których gama letnich kolorów jest bazą dla t-shirtów, miękkich swetrów z lnu i bawełny, dzianinowych sukienek z falbanami oraz koszul w przeróżne wzory. Duże znaczenie w kolekcji ma również denim – kilka ponadczasowych modeli spodni oraz klasyczne dżinsowe kurtki w jasnym i ciemniejszym spraniu. Kontynuacją i uzupełnieniem kolekcji  będą mniejsze projekty, m.in. Kwiaty Polskie, zwracające uwagę na piękno polskiej natury i Aloha – kolekcja koszul inspirowanych hawajskimi modelami.

Deni Cler obchodzi w tym roku jubileusz 50-lecia powstania i 30-lecie obecności na polskim rynku. Założona we włoskiej Mantui marka od pół wieku pozostaje synonimem elegancji i najwyższej jakości.

Propozycja marki na wiosnę i lato opiera się na naturalnych tkaninach. Kolekcja stworzona została z wykorzystaniem najwyższej jakości wełny z renomowanych włoskich manufaktur z kaszmiru, alpaki i baby wool, a także japońskiej wiskozy, bawełny, lnu oraz barwionego i drukowanego specjalnie dla marki jedwabiu, z manufaktur z okolic Como (Włochy).

Dopełnieniem wiosenno-letniej oferty Deni Cler, na którą łącznie składa się sześć kapsułowych, stopniowo wprowadzanych do sprzedaży minikolekcji, wyróżniających się własną paletą barw i odrębnymi inspiracjami botanicznymi, są debiutujące w tym sezonie linie weekendowa i ekologiczna.

W sezonie wiosna-lato W.KRUK przedstawia szereg jubilerskich propozycji, w tym nową autorską kolekcję biżuterii Preludium. Wykonana w srebrze i wysadzana barwnymi cyrkoniami biżuteria zainspirowana została motywem kolibra. Nawiązuje ona do jubilerskiego synonimu wiosny i zapowiada najpiękniejsze kolory lata.

W.KRUK zaprezentuje również nowości w kolekcji akcesoriów – torebki damskie oraz jedwabne chusty z oryginalnymi wzorami, jak zwykle zaprojektowanymi przez team kreatywny marki. W ofercie dodatków sygnowanych W.KRUK znajdą się też nowe modele okularów przeciwsłonecznych.

Wiosna to również czas premier nowych modeli zegarków. W ofercie W.KRUK pojawią się nowe modele najlepszych szwajcarskich marek.

***

VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG S.A.) oraz najstarszej marki jubilerskiej w Polsce W.KRUK (W.KRUK S.A.). Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.

 

Media
Kontakt

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe VRG S.A.

biuroprasowe@vrg.pl

 

Anna Grońska

Senior Account Executive

Hill+Knowlton Strategies

anna.gronska@hkstrategies.com

+48 609 503 657