Aktualności

VRG startuje z nowym sezonem. Grupa spodziewa się obniżonego popytu w efekcie gorszych nastrojów konsumenckich

VRG startuje z nowym sezonem. Grupa spodziewa się obniżonego popytu w efekcie gorszych nastrojów konsumenckich

Kraków, 22 marca 2022 r. W salonach Grupy VRG pojawiły się już nowe kolekcje na wiosnę-lato 2022. Przygotowywany z myślą o post pandemicznym ożywieniu asortyment marek odzieżowych łączy elementy casual z elegancką modą formalną. W.KRUK proponuje autorską kolekcję biżuterii i wiosenne akcesoria. W salonach pojawią się m.in. nowe modele zegarków luksusowych, których sprzedaż historycznie okazywała się wyjątkowo odporna na zawirowania koniunktury. Oferta VRG startuje w wyjątkowo trudnych warunkach podwyższonego niepokoju i obniżenia nastrojów konsumenckich, w wyniku wojny w Ukrainie. Oba te czynniki będą się bez wątpienia odbijały na popycie.

Szykując się na wiosnę i lato br. marki odzieżowe VRG postawiły na zrównoważone kolekcje, łączące klasyczne formy z wygodnymi elementami casual. Wspólnym mianownikiem oferty Grupy jest przywiązanie do jakości i ponadczasowej elegancji. Jednocześnie projekty poszczególnych brandów prezentują bardzo różnorodne poetyki: od współczesnej kolekcji Vistuli, z paletą produktów dopasowanych do różnych okazji i umożliwiających łącznie i miksowanie poszczególnych elementów, przez klasyczną elegancję BYTOMIA w wydaniu RETRO FUTURE, po kipiące kolorami, energetyczne kolekcje Wólczanki i Deni Cler.

Jak podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska VRG odpowiedzialna za segment fashion, Grupa bardzo solidnie przygotowała się do sezonu pod kątem oferty produktowej, jak i jej optymalnej ekspozycji w salonach.

– Sezon wiosenny to w modzie czas lekkości, radości, kolorów i optymizmu. Tymczasem w tym roku nasze kolekcje startują w bezprecedensowych okolicznościach geopolitycznych. Nie mamy wątpliwości, ze sytuacja w Ukrainie odbija się na nastrojach konsumentów i będzie mieć negatywny wpływ na wyniki sprzedaży całej branży, przy czym liczymy, że będzie to wpływ, który nie zmieni długofalowych pozytywnych trendów z którymi mamy zazwyczaj do czynienia w cieplejszych miesiącach roku – podkreśla Marta Fryzowska.

- W tym trudnym czasie z poziomu biznesu skupiamy się na możliwe najlepszym wykorzystaniu naszych mocnych stron i wsparciu sprzedaży poprzez skuteczne działania marchandisingowe i marketingowe. Z kolei z perspektywy ludzkiej udzielamy pomocy potrzebującym, monitorując sytuację i szukając tych obszarów, gdzie to nasze zaangażowanie jest najbardziej skuteczne – dodaje wiceprezeska VRG.

W odpowiedzi na wybuch wojny za wschodnią granicą Polski VRG zainicjowała szereg działań mających na celu wsparcie Ukraińców. Poza pomocą dla pracowników, VRG przekazała 200 tys. złotych na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej (100 tys. od spółki VRG i kolejne 100 tys. od spółki W.KRUK). Poszczególne marki udostępniają też regularnie odzież dla uchodźców, znajdujących schronienie w naszym kraju.

Oferta wiosna – lato marek VRG jest już dostępna w wybranych salonach stacjonarnych firmy i online, a stopniowo będzie wprowadzana do całej sieci. W Vistuli i Wólczance nowe kolekcje zadebiutują w kilku miastach w nowych formatach salonów, otwartych w ostatnich miesiącach.

W styczniu br. powiększony sklep, umożliwiający prezentację całego asortymentu marki Wólczanka został otwarty w katowickim Silesia City Center. W kolejnych miesiącach analogiczne formaty zadebiutowały w warszawskiej Arkadii, CH Focus w Zielonej Górze i City Center w Rzeszowie. W drugiej połowie roku będą się również pojawiać kolejne odświeżone, większe i bardziej nowoczesne salony Vistula (pierwszy Grupa otworzyła w grudniu w Silesii). Ich charakterystycznym elementem jest prezentacja kolekcji na jednym poziomie oraz wydzielona przestrzeń dla kolekcji damskiej Vistula Woman (tzw. korner).

Poniżej prezentujemy dodatkowe informacje o kolekcjach poszczególnych marek.

Vistula

Analogicznie jak w sezonie jesień – zima 2021, w sklepach Vistula klienci znajdą wiosną nowe propozycje zarówno z kolekcji męskiej, jak i damskiej. Choć ubrania formalne są flagowymi produktami marki, Vistula proponuje też szeroki asortyment odzieży zaprojektowanej z myślą o odpoczynku i relaksie. W kolekcji pojawiają się więc luźne, nieformalne spodnie, jak i bluzy. Kolekcje cechuje użycie najwyższej jakości tkanin i materiałów: specjalnie wyselekcjonowanych bawełny, wełny i lnu.

Estetyka kolekcji nawiązuje do nadmorskich krajobrazów, klifów i piaszczystej plaż. Prjekty łączą wyraziste i mocne linie, ze stonowanym, łagodnym kolorem. Całości dopełniają klasyczny granat i czerń. Kolekcja na wiosnę 2022 została stworzona w koncepcie modułowym, tak aby oficjalne garnitury można było łączyć z wygodnymi sneakersami, a formalne koszule w stonowanych kolorach zestawiać z luźnymi bomberkami. Dzięki takiemu podejściu do kolekcji klienci mogą samodzielnie tworzyć niepowtarzalne kreacje, zapewniające wygodę i ponadczasowy look.

Bytom

Od kilku sezonów marka rozwija kolekcję w stylu RETRO FUTURE, łącząc wzory i tkaniny z minionych lat ze współczesnym stylem i technologiami. W kolekcji znajdziemy cały przekrój garniturów uszytych z różnorodnych tkanin, od takich które swoją stylistyką przywodzą na myśl amantów powojennego kina, przez tkaniny zaawansowane technologicznie posiadające wszelkie parametry gwarantujące nie gniotliwość, oddychalność, rozciągalność itp. Podążając z duchem czasu i odpowiadając na zapotrzebowania Klientów Bytom stworzył kilka propozycji nowej klasyki – garnitury w nowej odsłonie uszyte w nowej formie. W kolekcji nie brakuje także marynarek: od klasycznych przez niezwykle wygodne, miękkie, przewiewne, lniane propozycje.

Charakterystyczne linie w kolekcji nawiązują do japońskiej sztuki drzeworytu (NA FALI) czy jednego z nurtów neoimpresjonizmu (BYTOM W PUNKT). W ramach kapsuł marka oferuje również kolejną edycję z motywem kultowych komiksów z Kapitanem Żbikiem (KOLEKCJA KAPITAN ŻBIK) oraz linię ubrań przedstawiającą Pampaliniego znanego z animacji powstałych w latach 1975-80 (KOLEKCJA PAMPALINI).

Bytom konsekwentnie wprowadza też do kolekcji denim. Tym razem klienci znajdą w salonach marki i na stronie e-sklepu kurtki typu katana, uszyte z jasnego jeansu, bądź jeansowe spodnie w różnych kolorach. Linia uzupełniona została o kolekcję o charakterze lekko sportowym, której motywem przewodnim są grafiki w stylu op-art.

Wólczanka

W tym sezonie poza znanymi w całej Polsce klasycznymi koszulami marka przygotowała między innymi sukienki, spodnie, swetry, t-shirty oraz ponadczasowy jeans w wersjach dla niej i dla niego. Kolekcja nawiązuje do korzeni, prezentując projekty mody semi-formalnej pozwalające klientom komponować ponadczasowe stroje - na powrót do biur lub na weekendowe spacery.

Klasyczny biurowy dress code Wólczanka proponuje zamienić na mniej oficjalne, lecz zachowujące znamiona elegancji zestawy. W męskiej ofercie znaleźć można spodnie 5-kieszeniowe oraz chinosy, marynarki uszyte z miękkiej tkaniny, idealne do wiosennych koszul, lekkich swetrów i kardiganów. Kolekcja dla pań to minimalistyczne ołówkowe spódnice, spodnie, koszule oraz delikatne marynarki.

Marka przygotowała również kolekcję miejską, o bogatej palecie kolorów dodających energii. W lecie w ofercie marki pojawią się również projekty nawiązujące do natury. W asortymencie klienci znajdą także stroje kąpielowe, spodenki, okulary i letnie akcesoria.

Deni Cler

Deni Cler od lat łączy włoski design z polskim rzemiosłem. Założona we włoskiej Mantui marka od pół wieku pozostaje synonimem elegancji i najwyższej jakości. Propozycja marki na wiosnę i lato br. kipi energią i intensywnością barw. Zatytułowana „Manifesto del Colore” kolekcja to jedna z najbardziej brawurowych propozycji w historii brandu. W ten sposób Deni Cler otwiera drugie półwiecze istnienia marki i nowy rozdział designu.

Tegoroczna kolekcja stworzona jest z myślą o środowisku. Znakiem rozpoznawczym Deni Cler jest jakość – marka współpracuje z wyselekcjonowanymi producentami i dostawcami tkanin z renomowanych włoskich manufaktur. „Manifesto del Colore” składa się z sześciu kapsuł, wprowadzanych systematycznie co miesiąc. Kapsuły zatytułowane są od nazw kwiatów, razem tworzą spójną eksplozję kolorów i energii, koncentrujące się na klientce i jej potrzebach, stawiając na eklektyczne połączenia.

W.Kruk

W sezonie wiosna-lato W.KRUK w ramach szerokiej oferty biżuterii prezentuje m.in. autorską kolekcję biżuterii Preludium w nowej odsłonie. Wykonana w srebrze i wysadzana barwnymi cyrkoniami biżuteria Preludium Butterfly zainspirowana została motywem motyla.

W salonach marki pojawi się też nowa kolekcja akcesoriów: torebki damskie oraz jedwabne chusty z oryginalnymi wzorami nawiązującymi do wiodącej kolekcji biżuterii i jak zwykle zaprojektowanymi przez team kreatywny marki.

Wiosna to również czas premier nowych modeli zegarków. W ofercie W.KRUK pojawią się nowe modele najlepszych szwajcarskich marek. Historycznie, zegarki z najwyższego, luksusowego segmentu okazywały się (podobnie jak luksusowa biżuteria) odporne na pandemię i związane z nią spadki traffiku w centrach handlowych. Zainteresowania tą częścią oferty nie osłabiła wojna w Ukrainie.

***

VRG S.A. (poprzednia nazwa Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG S.A.) oraz najstarszej marki jubilerskiej w Polsce W.KRUK (W.KRUK S.A.). Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.

***

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe VRG S.A.

biuroprasowe@vrg.pl

Media