Aktualności

Zmiany w marce Vistula

Kraków, 29 sierpnia 2022 r. Vistula, największa marka z portfolio odzieżowego Grupy VRG, wchodzi w sezon jesień–zima ze zmienionym podejściem do komercjalizacji kolekcji i kolejnym salonem w nowym koncepcie. Oferta marki nie pojawi się w sklepach w tym samym czasie, a będzie podzielona na pięć rozdziałów, wprowadzanych do salonów i kanału online stopniowo – tak, aby poszczególne elementy były jak najlepiej dopasowane do potrzeb klientów w danym momencie sezonu. Zmiana ta jest elementem strategicznej ewolucji marki – i szerzej: segmentu odzieżowego Grupy VRG – której celem jest wzrost biznesu spółki w tym obszarze.

Pierwszym sygnałem zmiany struktury sezonu w marce Vistula było wprowadzenie już w lipcu po raz pierwszy kolekcji trans-seasonal – rozpoczynającej sezon jesienno-zimowy, ale dopasowanej asortymentem i kolorystyką do późnego lata. Łącznie kolekcję jesień–zima w Vistula stworzy w tym roku 7 kapsuł męskich i 5 kapsuł kobiecych.

 

– Vistula jako marka jest obecnie w bardzo ciekawym momencie. Z jednej strony nieustająco zmieniamy się od strony designu. Kolekcja na sezon jesień–zima odzwierciedla najnowsze trendy w modzie formalnej i eleganckim casual. Nasi klienci znajdą w salonach Vistula to, co tworzy DNA marki – czyli ponadczasowe klasyki, zaprojektowane i odszyte w nowoczesnym wydaniu. Jednocześnie będziemy proponować stopniowo elementy asortymentu pozwalające wraz z kolejnymi odsłonami budować nowe, czasem nieoczywiste zestawienia. Tym samym zmieniamy nasze podejście do struktury sezonu – tak, aby w każdym momencie nadchodzącego półrocza być dopasowanym z ofertą do aktualnej potrzeby konsumentów – podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska grupy VRG, odpowiedzialna za segment odzieżowy.

– Jesteśmy też bardzo podekscytowani współpracą z Reprezentacją Polski w piłce nożnej, dla której Vistula, oficjalny partner Polskiego Związku Piłki Nożnej, przygotuje formalny strój na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022 w Katarze. Klienci mogą w okresie październik–listopad spodziewać się w naszych sklepach specjalnej oferty związanej z tym świętem sportu – dodaje Fryzowska.

 

Vistula kontynuuje również proces rozwoju oferty dla kobiet, z sezonu na sezon poszerzając asortyment dla tej grupy konsumentów.

Ewolucja marki Vistula to w tym roku – obok zmian w podejściu do kolekcji – również i zmiany w sieci, w tym premiery salonów modernizowanych lub otwieranych w nowym koncepcie. Najnowszy ruszył w ostatni piątek sierpnia w warszawskiej Westfield Arkadia. Kolekcja marki jest tu dostępna na powierzchni 235 m2. Nowy koncept odróżnia od wcześniej otwieranych sklepów zmieniony sposób ekspozycji (asortyment prezentowany na jednym poziomie, na wysokości wzroku klienta) oraz przestrzenie wydzielone na kolekcję damską i akcesoria. Analogiczny salon marka ma już w CH Silesia.

 

– Nowy koncept nastawiony jest na prezentację nie pojedynczych produktów z oferty, ale całych sylwetek. Klienci mogą zdecydować się na proponowane w ramach ekspozycji stylizacje lub komponować własne – samodzielnie lub przy wsparciu naszej obsługi. Poszczególne funkcje i „nawigację” po sklepie zaplanowaliśmy tak, aby maksymalnie ułatwić decyzje zakupowe – podkreśla Marta Fryzowska.

 

Klientów odwiedzających CH Arkadia nowy salon Vistula powita witryną, w której dominuje wielkogabarytowy ekran. Służy on ekspozycji materiałów kampanii, wspierających aktualną odsłonę oferty marki. Warto zaznaczyć, że projektanci salonu korzystali z elementów wykończenia pochodzących z firm przestrzegających norm zrównoważonego rozwoju i mogących wylegitymować się potwierdzającymi to certyfikatami. Szczególną uwagę przyłożono m.in. do energooszczędnego oświetlenia.

Na koniec pierwszego półrocza 2022 roku sieć VRG stanowiło 539 salonów, o łącznej powierzchni 52 tys. m2 (w tym 144 salony Vistula o stabilnej r./r powierzchni 18,4 tys. m2). Sieć stacjonarna jest najważniejszym kanałem sprzedaży dla marki, której udział handlu online to ok. 14 proc. (przy 15,2 proc. w całej Grupie VRG).

 

***

VRG S.A. (dawniej Vistula Group S.A.) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. od 1993 r. Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. Jest właścicielem bardzo dobrze rozpoznawalnych znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK. Grupa Kapitałowa VRG S.A. koncentruje się na zarządzaniu markami, projektowaniu odzieży i biżuterii oraz rozwoju własnej sieci sprzedaży w obydwu głównych segmentach (odzieżowym i jubilerskim). Od 2000 roku podstawą strategii VRG S.A. jest realizacja wizji „Domu Marek” i dystrybutora na rynku detalicznym.

***

Kontakt

Kontakt dla mediów:

Biuro prasowe VRG S.A.

biuroprasowe@vrg.pl

Magdalena Załubska-Król

magdalena.zalubska-krol@hkstrategies.com

+48 516 559 141