Aktualności

VRG kładzie w sezonie jesień-zima nacisk na smart casual i inwestuje w e-commerce

W Vistuli po raz pierwszy pojawią się damskie garnitury

Kraków, 21 września 2020. Po trudnym okresie związanym z epidemią COVID-19 Grupa VRG wchodzi w sezon jesień-zima z kompleksową ofertą marek odzieżowych oraz nowymi kolekcjami autorskiej biżuterii i akcesoriów marki jubilerskiej W.KRUK. Zarówno asortyment, jak i kampanie wspierające poszczególne marki, wpisują się w aktualne trendy rządzące handlem i branżą odzieżową: rosnący udział segmentu smart casual i kanału online w sprzedaży.

Oferta odzieżowych marek VRG na jesień i zimę łączy elementy jakościowej mody formalnej, stanowiącej DNA grupy, z nowościami poszerzającymi asortyment o modę codzienną - odpowiadającymi na bieżące wymagania rynku.

W kolekcji Vistula na sezon jesień-zima po raz pierwszy w historii pojawia się garnitur dla kobiet oraz elementy kolekcji męskiej, które z powodzeniem mogą nosić również kobiety. Oprócz poszerzonej oferty Vistula Red, nowością jest także linia dla aktywnych – Vistula Move. Bytom świętuje 75-lecie marki kolekcją RETRO FUTURE (a w jej ramach ze specjalną kolekcją MONOGRAM) i kampanią zrealizowaną we wnętrzach Muzeum Narodowego w Warszawie. Oferta Wólczanki w nowym sezonie to poza koszulami bluzy damskie i męskie, nowe fasony dzianin i spodni oraz damskie akcesoria. Deni Cler stawia na kolekcję Modern Art, inspirowaną sztuką nowoczesną. Z kolei w salonach W.KRUK, najstarszej polskiej marki jubilerskiej, obchodzącej w tym roku jubileusz 180-lecia, pojawi się m.in. nowa odsłona Kolekcji Ambasadorskiej Freedom, stworzonej z Martyną Wojciechowską. Ponadto jesienno-zimowa linia skórzanych i jedwabnych akcesoriów oraz szereg nowości w portfolio szwajcarskich marek zegarów, w tym luksusowych manufaktur, takich jak: Rolex, Cartier czy Chopard.

„W VRG uważnie obserwujemy trendy i staramy się odpowiadać jak najlepiej na aktualne oczekiwania klientów. Choć nasze marki odzieżowe nadal kojarzą się przede wszystkim ze strojem formalnym, od kilku lat VRG udawało się z powodzeniem wprowadzać do oferty nowe elementy asortymentu. W momencie wybuchu pandemii COVID-19 byliśmy dzięki temu dobrze przygotowani na gwałtowną zmianę potrzeb konsumentów” – deklaruje Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu VRG S.A. odpowiedzialny za działalność operacyjną spółki i piony marek.

„Już niemal połowa sprzedaży marek odzieżowych Vistula i Bytom to segment casual. Dlatego w sezonie jesień – zima skupiliśmy się na dalszym rozwoju oferty wysokiej klasy mody codziennej. Chcę jednak podkreślić, że nie rezygnujemy ze znanej naszym klientom klasyki: ekskluzywnych garniturów i wysokiej jakości koszul. Naszym celem jest stopniowa ewolucja w kierunku coraz bardziej kompleksowej oferty” – mówi Radosław Jakociuk.

Kolejnym krokiem tej ewolucji jest próba rozszerzenia grupy klientów flagowej marki VRG, Vistuli, o kobiety. W asortymencie wybranych salonów Vistula po raz pierwszy pojawią się eleganckie damskie garnitury. W nowej odsłonie linii Vistula Red znajdą się również propozycje casual unisex - czyli produkty skierowane zarówno do mężczyzn, jak i kobiet.

„Naszym dużym sukcesem w tym roku było utrzymanie sprzedaży w kanałach online w momencie, kiedy w wyniku decyzji administracyjnych straciliśmy możliwość obsługi klientów w sieci salonów. Dziś chyba nikt w naszej branży nie ma cienia wątpliwości, że e-commerce to siła, która napędza i wspiera rynek. Wyciągamy wnioski z tego doświadczenia. Zwiększamy nakłady na pozyskanie ruchu z Internetu, pracujemy nad usprawnieniem logistyki online, zmieniamy aplikacje sprzedażowe, aby stale poprawiać ścieżkę klienta w naszych e-sklepach. Nieustannie doskonalimy procesy, korzystając z synergii pomiędzy markami w ramach grupy” – wylicza Radosław Jakociuk.

„Choć pozostajemy pod silnym wpływem efektu pandemii COVID-19, a sytuacja epidemiczna rodzi liczne ryzyka dla naszej działalności operacyjnej, jesteśmy umiarkowanie pozytywnie nastawieni do nadchodzących miesięcy. Trzeci i czwarty kwartał to dla naszej branży kluczowy z perspektywy wyników finansowych czas. Mam poczucie, że jako organizacja jesteśmy od strony ofertowej i operacyjnej dobrze przygotowani na wyzwania tego czasu” – podkreśla Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG S.A.

Grupa Kapitałowa VRG spodziewa się w tym roku niższych przychodów w stosunku do roku poprzedniego. W scenariuszu bazowym zarząd VRG zakłada, że obniżone dynamiki sprzedaży w kanale offline, utrzymujące się po otwarciu sklepów stacjonarnych, przełożą się na zmniejszenie rocznych przychodów o ok. 20 proc. r/r.

Media